איך משתמשים במילון בצרפתית?

בכל שפה המילון הוא כלי חשוב מאוד, אבל בצרפתית במיוחד. בבגרות יש תרגיל דקדוק בו כדאי לעבוד עם המילון, כדי לוודא את עצמכם. הנה כמה טיפים איך משתמשים נכון במילון בצרפתית:

כל ההטיות של כל הפעלים מופיעות במילון. לא מחפשים את הפעלים בתחילת המילון, כי לא כל הפעלים מופיעים שם. מחפשים את הפועל במקור )(בלי הטיות!) במילון עצמו (כמו שאתם מחפשים מילה לתרגם אותה). ליד הפועל יש מספר.  אחרי שגיליתם את המספר, חוזרים לתחילת המילון, ומחפשים את המספר. לפעמים יופיע בדיוק הפועל שחיפשתם, ולפעמים יופיע פועל מהמשפחה שלו. למשל, אולי הפועל venir  מופיע, אבל tenir, obtenir, se souvenir  לא מופיעים.

בהטיות של הפעלים מופיעה רשימה של הטיות. היא הולכת כך:

  • ה 6 הראשונים הם ההטיות של הפועל בהווה.
  • זמן שלא למדתם, ולכן ההטיה לא רלוונטית.
  • אחריו יש את הפועל בעתיד בגוף je.
  • Participe passé של הפועל.
  • אם הפועל יוצא דופן בזמן מסוים (ציווי, subjonctif) אז יופיע שם הזמן והטיית הפועל בזמן זה.

המילון אמנם נותן את ההטיות, אבל אם אתם לא יודעים איך בונים כל זמן, לא תוכלו להסתדר. לכן חשוב ללמוד את הכללים. כלומר, המילון לא אומר לכם אם הפועל מקבל être / avoir  ב passé composé, הוא לא אומר לכם איך בונים conditionnel  או imparfait. אתם חייבים ללמוד זאת בבית!

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד