איך עונים על שאלת עמדה באזרחות?

בבחינת הבגרות באזרחות מופיעה שאלת עמדה. החל ממועד חורף 2018 שאלה זו הופכת להיות שאלת חובה.

בשאלה זו אתם צריכים לנקוט עמדה אישית, להציג את עמדתכם, כלומר את דעתכם, ולבסס אותה בתשובה מאורגנת היטב.

צריך לענות על שאלת עמדה בארבעה חלקים:

  1. שלב ראשון: הצגת עמדה ברורה. אתם צריכים להציג עמדה, ולא התלבטות. כלומר, אתם צריכים להגיד אני בעד הטענה המוצגת בקטע או אני נגד הטענה המוצגת בקטע. אין אמצע. צריך להציג את הדברים כשחור או לבן.
  2. שלב שני: אתם צריכים להציג נימוק בעד הטענה
  3. שלב שלישי: אתם צריכים להציג נימוק נגד הטענה.
    כל אחד מהטיעונים, גם הבעד וגם הנגד, צריך להיות קשור למושגים, ערכים ונושאים מתוך חומר הלימוד, ואתם צריכים לקשר בין המושג ובין הטענה. שימו לב שאתם מתבססים על דברים שלמדתם בשיעורים. אתם צריכים להשתמש נכון ב”שפת האזרחות” ובמחוון המושגים.
  4. שלב אחרון: אתם צריכים להצדיק את הנימוק שאתם מסכימים איתו לפי השקפת עולמכם. מה זה אומר בעצם? לתת שלושה הסברים למה אתם, באופן אישי, מסכימים או מתנגדים לטענה.

במידה ואתם מעוניינים בהכנה מקיפה לבגרות באזרחות, אני מזמינה אותכם להסתכל על המיקודיות שלנו. המיקודיות מכילות את כל החומר שצריך לדעת לבגרות באזרחות, מאפס למאה, ואת כל הטיפים הקטנים שיעזרו לכם לגשת לבחינה בביטחון.

המון בהצלחה!

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד