איך פותרים מקור חזותי בהיסטוריה

בבגרות בהיסטוריה אתם חייבים לפתור לפחות שתי שאלות של קטעי מקור. ישנם שני סוגי מקורות: קטע קריאה ומקור חזותי. אני רוצה לתת לכם 5 נקודות מרכזיות שצריך לזכור או לעשות כשפותרים מקור כזה:

 

  1. מה זה בכלל מקור חזותי? זו יכולה להיות מפה, קריקטורה, תמונה, כרזה, איור או כל פריט שכמעט ולא מופיע בו טקסט.
  2. לפני שמסתכלים על המקור – חייבים לקרוא את השאלה: כך יותר קל להבין לאיזה אירוע או המקור מתייחס.
  3. הזכרו במה שאתם יודעים על האירוע עצמו. כך יהיה לכם קל יותר לנתח את המקור. (האם היו ויכוחים בין צדדים שונים? האם היו הצעות שונות? האם היו תגובות שונות לאירועים?)
  4. בססו את התשובה שלכם על פי מה שאתם רואים. המקור כולל רמזים ולא תשובות מלאות, לכן אתם צריכים להסביר לבוחן מה אתם רואים ובדיוק איך פירשתם את המקור שלפניכם. אתם לא צריכים לתאר את כל המקור החזותי, כי הבוחן לא עיוור, אלא אתם צריכים להתייחס רק למה שרלוונטי: נקודת ציון במפה, פריט בקריקטורה, בכרזה או בתמונה.
  5. שימו לב מה השאלה דורשת מכם: יש שתי הנחיות דומות אבל מבלבלות: הסבר על פי הקטע – צריך לבסס את התשובה לפי המקור ולפי מה שלמדתם בכיתה, והסבר על פי הקטע ועל פי מה שלמדת – דורש מכם להוסיף עוד גורמים, תופעות, תוצאות שלמדתם בכיתה, גם אם אין אותם בקטע.

 

אם יש לכם עוד שאלות ואתם רוצים לשמוע עוד טיפים, אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט שם אני פותרת דוגמאות לשאלות מסוג זה, לעמוד הפייסבוק או ערוץ היוטיוב שלי ולראות.

 

המון בהצלחה!

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד

רשימת יצירות חתומה בספרות

תלמידים אקסטרניים ותלמידים המשפרים את ציוני הבגרות שלהם, צריכים להביא לבגרות בספרות רשימת יצירות חתומה.  מהי אותה רשימת יצירות?  הרשימה מכילה את היצירות שלמדתם לפי

קרא/י עוד