הימור על חומר בהיסטוריה

במקצוע כמו היסטוריה יש המון חומר ללמוד. הרבה תלמידים שואלים אותי האם אפשר להמר על נושאים ולא ללמוד אותם.

התשובה שלי היא, באופן קצת מפתיע, כן, אבל לא מומלץ אלא אם אתם ממש יודעים על מה להמר ואיך.

הבחינה מורכבת מ 4 פרקים. בכל פרק נושאים משלו שלא מופיעים בפרקים האחרים. לכן, ברמה העקרונית, לא חייבים ללמוד את כל הנושאים בכל פרק. אבל, וזה אבל גדול, אסור להמר על יותר משני נושאים בכל הבחינה. למה?

– בבחינה אתם חייבים לענות על 2 שאלות מקור מתוך  שאלות שמופיעות 4. אנחנו לא יודעים מראש על אילו נושאים יהיו שאלות המקור. לכן, אם תהמרו על יותר משני נושאים, ואלו הנושאים של שאלות המקור, מראש אתם מאבדים שאלה של כ 20 נקודות.

– לפעמים משלבים בשאלות בין נושאים שונים באותו הפרק. סעיף א’ בנושא אחד וסעיף ב’ בנושא שני, בד”כ קשורים אחד לשני רעיונית. אם הימרתם על חומר, ייתכן שלא תוכלו לענות מראש על חלק מהשאלות, והבחירה תצטמצם.

– לפעמים שמים שתי שאלות בבחינה על אותו הנושא. זה לא קורה לעיתים קרובות, אבל כן יכול לקרות. אם זה נושא שהימרתם עליו, אז הבחירה שלכם במבחן תהיה מצומצמת מאוד.

 

המלצתי, אם אתם מחליטים להמר, אז תנסו לדעת אפילו קצת על הנושאים שהימרתם כדי שאם תתקעו, תהיה לכם עדיין בחירה.

כתיבת תגובה

רשימת ציוד לבגרות

תמיד לפני בגרות עולה השאלה: מה צריך להביא לבגרות? אז הנה רשימה של הציוד הבסיסי שצריך להביא לבחינה:  1. תעודת זהות – לא יתנו לכם

קרא/י עוד

מבנה בחינה בתנ”ך מורחב

כל התלמידים לומדים תנ”ך ברמת 2 יחידות לימוד בתיכון. אפשר לבחור בתנ”ך כאחד משני מקצועות מורחבים. כדי להרחיב תנ”ך, להשלים ל 5 יחידות יש להיבחן

קרא/י עוד